O investiție de succes!
Cum l-a ajutat pe Mihai Mocanu, CMO Adservio investiția primită de la fondul Catalyst?
Cu o experiență de 14 ani în domeniul tehnologiilor educaționale, Adservio susține în prezent peste 1000 de instituții școlare în eforturile lor de a moderniza procesele de învățare și de management. Prin intermediul platformei lor, se furnizează un instrument contemporan care își propune să faciliteze lucrul atât elevilor, cât și profesorilor.
Catalyst România Fund II, unul dintre cele mai semnificative fonduri de tip venture capital din regiune, desfășoară o inițiativă de susținere și investiție în platforma educațională Adservio, în valoare de 2 milioane de euro. Această investiție reprezintă un pas esențial pentru extinderea pe piețele europene a platformei Adservio și pentru consolidarea poziției sale pe piața locală. Prin această colaborare, Catalyst România Fund II aduce un suport semnificativ în demersul de scalare al Adservio, permițându-i să-și extindă prezența în mai multe țări europene, să aducă valoare educației în aceste regiuni și să contribuie la modernizarea proceselor educaționale.
Aceasta implică nu doar o expansiune geografică, ci și creșterea numărului de instituții educaționale care utilizează platforma Adservio, precum și dezvoltarea de parteneriate solide.
Mai mult decât atât, investiția susține dezvoltarea continuă a platformei prin adăugarea de noi funcționalități, pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale utilizatorilor. Această extindere a capacităților platformei contribuie la consolidarea poziției Adservio ca lider în domeniul tehnologiilor educaționale și aduce beneficii semnificative atât instituțiilor educaționale, cât și elevilor și profesorilor.
Pentru a obține o înțelegere precisă a impactului investiției în afacere, am realizat un interviu cu Mihai Mocanu, Chief Marketing Officer (CMO) la Adservio. În cadrul acestui interviu, el a împărtășit informații despre progresele realizate și modul în care investiția a influențat evoluția companiei până în prezent.
Întrebare 1: Pentru ce ați obținut finanțarea de la Catayst România?
Adservio avea la momentul obținerii finanțării 13 ani de existență ca lider al digitalizării managementului educațional în România. Nu mai eram chiar un startup, ci o companie aflată în early stage pentru scalare. Ne-am dorit finanțare pentru obiective foarte clare: să ne mărim cota de piață în țară și să mergem pe internațional, să dezvoltăm în continuare atât produsul existent, cât și produse noi. Pentru asta aveam nevoie să ne mărim echipele de dev, sales, marketing, să mărim rețelele de distribuție. Discuțiile cu Catalyst România au durat aproximativ un an, cu numeroase negocieri, evaluări și documentații. Desigur, a trebuit să dovedim cu cifre și strategii solide că putem fi un partener bun pentru VC. Am finalizat acest proces cu o investiție de 2 mil. de euro și cred că ambele părți sunt mulțumite de alegere.
Întrebare 2. Cum s-a schimbat poziționarea față de concurenți?
Finanțarea ne ajută să aducem mai multă valoare clienților noștri. Dezvoltăm accelerat funcționalități noi și le îmbunătățim pe cele existente. Preocuparea noastră nu e neapărat competiția, ci ceea ce putem aduce în plus utilizatorilor Adservio. Asta nu e în niciun caz aroganță, ci doar convingerea că e mai important să ne concentrăm maxim pe valoarea adusă celor care folosesc platforma noastră.
Întrebarea 3: A impactat această finanțare climatul din companie?
Da, e și firesc să se întâmple asta. Am reglat procese, am încercat să aducem mai multă predictibilitate în tot ce facem. Pur și simplu a fost nevoie să performăm cu toții cu un nivel mai sus, fiindcă cifrele contează la sfârșitul zilei. Am adus colegi noi, care au venit cu propria experiență și know-how din companii mai mari, de care aveam nevoie pentru a crește. Întotdeauna apare provocarea de a armoniza echipa existentă cu venirea atâtor oameni noi. Cultura organizațională e un aspect căruia îi dăm atenție, tocmai pentru a ne păstra o identitate bine conturată.
Intrebarea 4: Infuzia de capital a determinat o creștere. A fost aceasta bruscă sau lentă? Cum ați gestionat crizele de creștere de-a lungul anului?
Creșterea mai puternică a început după aproximativ 6 luni de la investiție. Ne-a luat un pic de timp să aducem oameni noi, să-i integrăm, să reglăm relațiile între departamente. Totul devine mai mare, se întâmplă mai repede. În privința crizelor, le-am gestionat ok. Când înfrunți provocările din sistemul de educație de atâția ani, nimic nu te mai sperie. Am devenit specialiști în a găsi soluții inventive când realitatea le cere. Preferăm însă predictibilitatea, lucrurile bine planificate.
Aceasta e doar una dintre poveștile de succes ale afacerilor ce au primit investiții.
Atrage și tu o investiție în afacerea ta și poți fi următoarea poveste de succes!
Dacă ești gata să răspunzi provocării, avem deschisă sesiunea de înscriere de proiecte pentru PITCHING până în data de 31 octombrie!
Depune un proiect, stai față în față cu investitorii și convinge-i că ideea ta merită!
Back to top
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate