Cum s-a schimbat industria de fashon în timpul pandemiei
05 noiembrie, 2021
După aproape doi ani de perturbări, industria mondială a modei își găsește din nou picioarele. Companiile se adaptează la noile priorități ale consumatorilor, iar digitalul oferă o legătură pentru creștere. Cu toate acestea, industria se confruntă cu provocări semnificative pe fondul întreruperii lanțului de aprovizionare, a cererii neregulate și a presiunii persistente asupra profitului. În condițiile în care majoritatea companiilor se luptă să obțină profit, creșterea va fi o prioritate cheie în anul următor.
Anul 2020 a fost anul în care totul s-a schimbat. Pe măsură ce pandemia de coronavirus a generat unde de șoc în întreaga lume, industria a suferit cel mai rău an din istorie, aproape trei sferturi dintre companiile listate pierzând bani. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat, lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte, iar anul s-a apropiat de sfârșit, cu multe regiuni în strânsoarea unui al doilea val de infecții. Un an turbulent și îngrijorător ne-a lăsat pe toți în căutarea unor motive de argint – atât în viață, cât și în afaceri – știind foarte bine că va trebui să le profităm la maximum în anul următor.
Într-adevăr, conform analizei McKinsey Global Fashion Index, companiile de modă au înregistra o scădere de aproximativ 90% a profitului economic în 2020, după o creștere de 4% în 2019. Având în vedere incertitudinea continuă, previziunile pentru performanța industriei sunt concentrate pe două scenarii. Primul scenariu, mai optimist, de „Recuperare anterioară”, prevede că vânzările globale de modă vor scădea cu între 0 și 5% în 2021, comparativ cu 2019. Acest lucru s-ar baza pe limitarea cu succes a virusului în mai multe zone geografice și pe o tranziție relativ rapidă către redresarea economică. În scenariul anticipat de McKinsey, industria ar reveni la nivelurile de activitate din 2019 până în al treilea trimestru al anului 2022.
Din ce în ce mai multe mărci realizează că pe piața competitivă actuală, inovația tehnologică este cheia pentru creșterea angajamentului utilizatorilor și îmbunătățirea experienței clienților. Companii precum Burberry și Walmart testează modalități de a ajuta cumpărătorii online să ia decizii mai informate, utilizând realitatea augmentată sau virtuală pentru a încerca articole de modă. Snapchat își folosește propriile capabilități AR pentru o ofertă de comerț electronic. Aceste proiecte ar putea ajuta la rezolvarea unei probleme la fel de veche precum comerțul electronic în sine – categoria de îmbrăcăminte și încălțăminte este una dintre cele mai frecvent returnate. O tendință de creștere simultană i-a văzut pe comercianți și-au îmbunătățit oferta offline: Burberry, Louis Vuitton și JW Anderson au toate magazinele pop-up testate care oferă experiențe unice susținute de AR/VR pe care vizitatorii le pot accesa prin codul QR sau o aplicație.
Magazinele fizice pot deveni zone de descoperire, cu aplicații care direcționează cumpărătorii din magazine către un produs pe care l-au cercetat deja online. Notificările push declanșate de beacon îi pot ghida către zonele relevante ale magazinelor sau pot oferi reduceri personalizate. Încorporarea cunoștințelor online îi ajută, de asemenea, pe asistenții de vânzări să știe ce ar putea căuta clienții lor – care sunt mărcile lor preferate sau mărimile obișnuite de îmbrăcăminte – înainte de a se apropia de ei.
Moda este de așteptat să contribuie cu aproape o zecime din creșterea absolută a vânzărilor de comerț electronic între 2020 și 2025. Anul trecut a dovedit că pentru a fi un jucător digital puternic, comercianții trebuie să inoveze și să eficientizeze pe toate canalele sau riscă ca clienții lor să treacă la competiție. Și trebuie să o facă într-un mod care să nu compromită încrederea consumatorilor, ci mai degrabă să o construiască, valorificând tehnologia pentru a:
Este momentul acela din an în care căutarea cadourilor perfecte și pregătirea lor ne ocupă tot timpul. Dacă ești în pană de idei, noi, in parteneriat cu "Mosul" îți oferim ție și familiei tale un voucher cu 𝟮𝟬% 𝗿𝗲𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲, pentru ca meriți tot ce e mai bun! Folosește codul 𝟮𝟬𝗔𝗡𝗦𝗕𝗨𝗦𝗜𝗡𝗘𝗦𝗦, și primești reducere la produsele cu preț întreg de pe site https://bdcontent.biz/20ANSBusiness
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate