Cum să îți menții echipa motivată, de la distanță

6 APRILIE 2021   

Când cercetătorii au măsurat motivația angajaților, au văzut că cei forțați să lucreze de acasă erau cei mai puțin motivați. Dar există un mod eficient prin care managerii își pot crește productivitatea și performanța echipei, chiar și în circumstanțele acestei crize: prin experimentare. Cercetătorii au descoperit că experimentarea are ca rezultat o creștere de 45 de puncte a motivației angajaților. Cheia este ca liderii să se asigure că rutinele săptămânale nu sunt axate doar pe munca tactică. Jumătate din săptămânile lor ar trebui, de asemenea, să se concentreze asupra performanței adaptive, în cazul în care nu există niciun plan de urmat, ci în schimb un accent pe experimentare și rezolvarea problemelor.

Mulți lideri au trecut primele obstacole în a-și muta echipele la distanță: asigurându-se că angjații și-au configurat instrumentele tehnologice, și-au definit procesele și s-au conectat permanent la conturile lor de videoconferință.

Dar acesta este doar primul pas către crearea unui mediu de lucru eficient pentru angajații la distanță. Următoarea întrebare critică pe care trebuie să o punem este: Cum motivați oamenii care lucrează de acasă?

Această întrebare este importantă acum pentru că, în timpul unor crize precum Covid-19, oamenii tind să se concentreze mai mult pe munca tactică - răspunzând la numărul potrivit de bilete sau urmând planul de proiect aprobat - mai degrabă decât adaptându-se pentru a rezolva problemele mai mari cu care se poate confrunta afacerea.

 

Dar unele echipe se ridică deasupra celorlalte în vremuri de criză, indiferent de provocări.

  • Câștigă cote de piață.
  • Câștigă dragostea clienților pe tot parcursul vieții.
  • Își mențin productivitatea ridicată sau mai mare.

Cu alte cuvinte, se adaptează. Deși cercetarea academică privind productivitatea la distanță este mixtă, unii spunând că scade, în timp ce alții promit că va crește, cercetarea noastră sugerează că succesul va depinde de modul în care se face această trecere către lucrul remote.

În primul rând, este important să reții că în prezent, lucrul de acasă este probabil să reducă motivația.

Între 2010 și 2015, Harvard Business Review a chestionat peste 20.000 de lucrători din întreaga lume, au analizat peste 50 de companii majore și am realizat zeci de experimente pentru a afla ce îi motivează pe oameni, inclusiv cât de mult joacă munca de acasă în ecuație.

 

În urma acestui studiu a identificat trei factori negativi care deseori duc la reducerea performanței muncii. Acestea au crescut probabil în lumina pandemiei coronavirusului. Presiunea emoțională și presiunea economică sunt în creștere, pe măsură ce oamenii își fac griji cu privire la pierderea locurilor de muncă, la plata chiriei și la protejarea sănătății. Barajul de știri, întrebările despre cum să obțineți produse alimentare în siguranță și temerile pentru rude sunt profund îngrijorătoare. Inerția pentru muncă va crește, pe măsură ce oamenii se întreabă dacă are vreun rost să încerce.

 

De asemenea, am identificat trei motive pozitive care deseori duc la creșterea performanței muncii. Credem că acestea sunt în pericol să dispară în moduri ușor de trecut cu vederea în timpul situației actuale.

  • Jocul, motivul care mărește cel mai mult performanța, ar putea scădea dacă continuă să devină mai greu pentru oameni să facă lucrurile de acasă. De exemplu, oamenii pot rata dorința de a rezolva probleme cu un coleg sau ușurința de a lua o decizie atunci când toată lumea se află într-o singură cameră.
  • Scopul ar putea, de asemenea, să scadă, odată cu scăderea vizibilității echipei și a impactului lor asupra clienților sau colegilor, mai ales dacă nimeni nu este acolo pentru a le reaminti.
  • În cele din urmă, potențialul ar putea scădea dacă oamenii nu pot avea acces la colegii care îi predau și îi dezvoltă.

Dacă liderii de afaceri nu înțeleg care sunt factorii motivatori pentru angajați și nu fac schimbări pentru creșterea motivației angajaților, scăderea motivației oamenilor vor duce în cele din urmă la o scădere a adaptabilității, calității și creativității chiar în momentul în care recuperarea post-cornavirus va necesita o creștere a productivității.


Share On:

Copyright © 2021 Business Days. Toate drepturile rezervate

FAQ                     Termeni și Condiții                          Prelucrarea Datelor Personale                         Politica privind modulele cookie                           Politica de confidențialitate