Trenduri în influencer marketing

7 OCTOMBRIE 2021

Piața și domeniul de influencer marketing nu este una nouă, dar se află în constantă evoluție. Dacă până nu de mult această arenă de lucru era limitată la vedete cu o deosebită imagine publică și la câțiva bloggeri foarte cunoscuți și dedicați activității lor, acum, se această arie de lucru a crescut prin accentul elementelor de social media și apariția diverselor persoane, intitulate ca experți pe aria lor de activitate. 

Ce înseamnă influence marketing?

 

La nivel fundamental, influencer marketing este un tip de marketing ce pune accentul pe rețelele sociale și pe vizibilitatea oferită produselor sau serviciilor promovate de influenceri. Similar cu o susținere sau sponsorizare a unei vedete, influencer marketing se referă la serviciile contractate de anumite mărci în vederea creării unui conținut valoros și relevant, în jurul unei anumite campanii, produse sau servicii, partea din partea unui influencer și promovarea acestuia prin canalele proprii și către audiența  influencer-ului.

Cum a evoluat piața de influencer marketing

 Influencer marketing este deja o piață sau un domeniu mare și se află încă în crește. În fiecare an, există noi platforme de socializare, noi tipuri de conținut și noi moduri în care mărcile pot interacționa cu potențialii lor clienți. Cei mai buni influencers rămân la curent cu tendințele din mediul digital, astfel încât să poată oferi mărcilor, ceea ce au nevoie, toată expunere necesară pentru a ieși în evidență și a atrage consumatori.

 

Cum a evoluat piața de influencer marketing

 Influencer marketing este deja o piață sau un domeniu mare și se află încă în crește. În fiecare an, există noi platforme de socializare, noi tipuri de conținut și noi moduri în care mărcile pot interacționa cu potențialii lor clienți. Cei mai buni influencers rămân la curent cu tendințele din mediul digital, astfel încât să poată oferi mărcilor, ceea ce au nevoie, toată expunere necesară pentru a ieși în evidență și a atrage consumatori.

 

După un an ca 2020, în care mărcile s-au trezit luptându-se să-și actualizeze campaniile de marketing și publicitate pentru a rezona cu un public care a rămas brusc acasă, 2021 a oferit acestor companii numeroase promisiuni și oportunități. Nu numai că întreprinderile au învățat că pot funcționa virtual, dar tot mai mulți consumatori au apelat la internet pentru a-și satisface nevoile de comerț electronic. Faptul că numeroase metode tradiționale de marketing s-au dovedit ineficiente în noul context digital, mărcile au căutat creatori de conținut și influencers abili în crearea de conținut reactiv. Totuși 2021 a macat câteva trenduri demne de luat în considerare pentru acele companii care doresc și caută să lucreze cu influenceri. Estimările recente arată că marketingul influencer va deveni o industrie de 15 miliarde de dolari până în 2022, potrivit Business Insider. Pe măsură ce popularitatea, cererea și cheltuielile de marketing cresc pentru influencer marketing, este important să acordați atenție acestor tendințe de influencer marketing. 

1. Micro & Nano Influencers sunt din ce în ce mai relevanți pentru afaceri

Nu de mult macro  influencerii, acei influenceri cu un număr mare de followeri, primeau o privire mult mai mai atentă din partea companiilor, întrucât audiența lor părea a fi una de interes și extinsă. Cu toate acestea, micro influencerii, în special cei cu mai puțin de 25.000 de adepți, au cel mai mare nivel de influență asupra audienței sale, creând un impact mai mare în cercul lor și o implicare mai activă din partea audienței. Companiile au început să remarce aceste trenduri și își concentrează în mod progresiv atenția către nano și micro - influencers, lucru care le permite să-și extindă bugetele de marketing pentru influencers, în timp ce vor lucra în continuare cu influencers profund conectați cu publicul lor. Cercetări lansate recent de Altimeter Group au concluzionat că doar 32% dintre consumatori urmăresc macro-influenceri, comparativ cu 70% care spun că sunt influențați online de membrii familiei, prieteni sau cunoștințe. Micro Influencerii au o audiență mai mică, dar acest lucru le permite să răspundă la mai multe comentarii primite și să creeze conexiuni mai profunde cu urmăritorii lor, iar recomandările lor sunt mai autentice. Ei atrag o rată de atenție cu 60% mai mare decât cei mega populari, iar followerii lor se simt apreciați, implicați și parte dintr-o comunitate.

2. Brandurile cauta parteneriate de lungă durată în loc de parteneriate pe proiect sau unice

Perioada prezentă și provocările anului 2020 și implicit 2021 a schimbat regulile de colaborare dintre companii și influenceri. Brandurile caută colaboratori pe termen lung, nu doar simple postări sponsorizate. De ce? Sunt numeroase motive care au influențat această inițiativă din partea companiilor, dar în cele din urmă putem rezuma aceste motive la unul principal: este nevoie de timp să faci o vânzare! Chiar și pentru acei influenceri cu un public extrem de activ și implicat vor întâmpina dificultăți în a aduce o contribuție reală printr-o singură postare sponsorizată. Avantajele unei colaborării pe termen lung nu se adresează doar companiilor sau influencerilor, ci este o practică benefică și recomandată pentru ambele părți implicate. Influencerii își construiesc relația cu audiența lor în timp pe produsele și serviciile pe care le promovează pentru o companie, lucru care le permite o creștere a credibilității și furnizarea unor rezultate bune și calitative către compania care i-a contractat, în timp ce pentru o companie, o colaborare pe termen lung implică optimizarea bugetului investit în influencer marketing și obținerea rezultatelor așteptate în urma campaniilor derulate.  

3. Noi platforme de socializare și noi tipuri de conținut pentru influencers - creșterea conținutului video 

 

Dacă 2020 ne-a învățat ceva legat de platformele sociale și de social media este faptul că întotdeauna avem loc pentru mai multe platforme de socializare. TikTok a avut un an stelar datorat, în mare parte, pandemiei care a cuprins globul și a ținut oamenii în interior, cu puține lucruri și activități de făcut. Dar TikTok nu este singura nouă aplicație socială care a ieșit câștigătoare în urma pandemiei. Un alt câștigător al perioadei pandemice este Instagram prin dezvoltarea aplicației sociale, pe bazată de audio și video, Reels, care vine ca răspuns al Instagram-ului la TikTok.

Când TikTok a decolat la începutul anului 2020, influencerii au fost chiar acolo, adunând adepți pe platformă și parteneriate cu mărci pentru a crea postări și reclame sponsorizate. Nu există nicio îndoială că popularitatea TikTok va continua să crească pe tot parcursul anului 2021 și 2022, atât pentru influencers, cât și pentru mărci. Înțelegerea și crearea conținutului necesar pentru fiecare platformă este un efort și o nouă investiție de timp din partea companiilor, pe de altă parte. influencerii au o adaptabilitate mai mare și deja o audiență formată pe aceste platforme. Fiecare platformă are influencerii ei, gata sa creeze și să amplifice conținut pentru branduri.

4. Conținut real, autentic și de specialitate. Influencers de specialitate

2021 a schimbat deja accentul de la afișarea „vieții perfecte” pe „viața reală,” consumatorii de conținut caută autenticitate prin conținut. Iar cu cât influencerii sunt mai dedicați nișei lor cu atât audiența lor este mai activă și implicată întrucât se identifică cu activităților promovate de aceștia. 

 Acestea creează mai multă valoare pentru viața publicului lor. Influencerii își creează o nișă specifică pentru ei înșiși, ca „Veganism, Sport, Fitness, Parenting”. A fi autentic prin conținut și a fi dedicat unei nișe crește profesionalismul și autenticitatea influencerilor. Deci, dacă un brand vine cu un produs vegan, acesta va căuta un influencer specializat, pentru a ajunge la un public foarte vizat. 

Această tendință va determina influencerii să-și sculpteze nișe pentru ei înșiși și aceasta este o tendință de Influence marketing care nu prezintă semne de schimbare. Influencerii vor continua să își dezvolte expertiză în nișa sau industria lor, făcându-i și mai căutați.

Pe măsură ce influencerii devin mai specializați, vom vedea probabil o schimbare în comunicarea cu aceștia și în activitatea lor. Vedem deja că unii optează pentru apelative precum „creatori de conținut”. Întrucât din ce în ce mai mulți influencers sunt adevărați artiști - fotografi, videografi, scriitori etc. Nu este deloc surprinzător faptul că aceștia vor să fie cunoscuți pentru ceea ce fac cu adevărat și nu să fie grupați ca „influencers” sau „vedete pe internet”.

5. Influence marketing condus de date 

Pentru a ține pasul cu dezvoltarea rapidă a industriei de Influence marketing, abordarea bazată pe date a canalului este din ce în ce mai importantă și căutată din partea companiilor. Cu cât mărcile investesc mai mulți bani în Influence marketing, cu atât devine mai important ROI-ul, iar datele cuantificabile pot fi la fel de integrate aici ca și în orice alt canal de marketing, atât pentru a obține randamente mai mari, cât și pentru a urmări randamentele pe care le obțineți din canal. Influence marketing bazat pe date vă oferă o eficiență mai mare și și randamente mai mari. Influencer Marketing pare a fi o metodă de marketing cu un bun randament cost-beneficii, în comparație cu modurile tradiționale, asta în conțițiile în care înainte de a începe o campanie ți-ai fixat obiectivele.  Majoritatea mărcilor au înregistrat o creștere uriașă a impresiilor și a valorii brandurilor după campaniile de marketing derulate de influencers. Este chiar de așteptat ca parteneriatele bazate pe performanță să crească, deoarece brandurile se așteaptă la un număr specific de vânzări din influence marketing. aici

 

Cu toate acestea alegerea unui influencer cu care dorești să lucrezi sau a modului de lucru cu acesta trebuie să fie un proces bazat pe considerente de audiență, activitate, relaționare, interacțiunea cu urmăritorii săi și multe alte element.  Poți vedea toate elementele de care trebuie să ții cont

 

 

SHARE THIS  


COMMENTS


FAQ                     Termeni și Condiții                          Prelucrarea Datelor Personale                         Politica privind modulele cookie                           Politica de confidențialitate