Articol scris de Cosmin Costea, fondatorul eComMasters și expert eCommerce.
Odată cu creșterea numărului de afaceri în eCommerce, competiția devine din ce în ce mai dură. Iar clienții devin mai selectivi, pentru că au de unde alege.
Așa că, dacă ești antreprenor în eCommerce, trebuie să fii în pas cu trendurile și noile apariții, ca să ajungi mai ușor la clienți, să oferi clienților o experiență plăcută cu brandul tău și să îi motivezi să se întoarcă mereu la tine când au nevoie de produsele din nișa ta.
Ca să fii sigur că ce vei implementa în afacere îți va aduce rezultate vizibile și constante, am pregătit o analiză a raportului realizat de Sensor Towers. Vom vorbi de 4 noi trenduri în eCommerce, care au cunoscut o creștere uriașă din 2020 și vor fi din ce în ce mai utilizate în următorii ani.
Așa că poți începe să lucrezi la următoarele strategii de business și marketing, ca să le implementezi și să-ți crești numărul de clienți loiali și de vânzări.
CUPRINS:
CTV (connected TV) continuă să crească dramatic de la an la an
Social Commerce: 28% din oameni cumpără produse de pe TikTok
Loializarea clienților prin gamification (crearea unui sistem tip joc-recompensă)
Cum se comportă potențialii clienți online?
Concluziile raportului realizat de Sensor Tower
"Lockdown-ul pe care l-am experimentat în 2020 a schimbat drastic modul în care consumatorii folosesc telefoanele mobile și au accelerat trecerea magazinelor fizice în mediul online. m-commerce (mobile commerce) și-a arătat potențialul și oportunitățile, iar timpul petrecut online a crescut. Vânzările prin m-commerce la nivel mondial vor atinge 3,56 trilioane de dolari, cu 22% mai mult față de 2020." - Cosmin Costea - expert in e-commerce
Te invitam sa urmaresti podcastul pe care il vom realiza live cu Cosmin Costea in 24 martie 2022 de la ora 18:00 si unde vom aloca spatiu dedicat trendurilor in e-commerce si cum s-a schimbat comportamentul consumatoril in acest timp. Afla mai multe aici.
Lockdown-ul pe care l-am experimentat în 2020 a schimbat drastic modul în care consumatorii folosesc telefoanele mobile și au accelerat trecerea magazinelor fizice în mediul online. m-commerce (mobile commerce) și-a arătat potențialul și oportunitățile, iar timpul petrecut online a crescut.
Afacerile eCommerce au avut parte de o creștere imensă de la începutul pandemiei. Nu e vorba doar despre noii utilizatori care folosesc telefonul mobil ca să facă cumpărături, ci și serviciile s-au schimbat.
Ceea ce este cel mai impresionant este că, pe măsură ce apar mai multe afaceri online la nivel global, aplicațiile de eCommerce încă cresc în popularitate și dobândesc mai mulți clienți noi.
În timp ce o mare parte din trecerea către m-commerce se atribuie nevoilor pe timp de pandemie, dezvoltatorii s-au perfecționat continuu, au diversificat și și-au extins acoperirea și potențialul aplicațiilor lor.
Deși încă ne confruntăm cu impactul de durată al COVID și al distanțării sociale, este clar că intrăm într-o nouă fază a digitalului, în special pe m-commerce. Firmele importante folosesc toate canalele pe care le au la dispoziție ca să interacționeze cu consumatorii și să-i loializeze.
Vânzările prin m-commerce la nivel mondial vor atinge 3,56 trilioane de dolari, cu 22% mai mult față de 2020.
CTV oferă o oportunitate uriașă pentru afacerile eCommerce. Roku și Shopify recent au anunțat un parteneriat care va face o aplicație Roku, pentru crearea campaniilor publicitare CTV.
Și YouTube și-a extins formatul de campanii de reclame video la CTV-uri, care sunt mai accesibile pentru eCommerce. Astfel, invită utilizatorii să facă cumpărături pe site-ul sau aplicația magazinului online, fără să întrerupă reclama.
Platforme precum TikTok (care a colaborat cu Shopify), Instagram, SnapChat și Twitter au introdus posibilitatea să cumperi direct de pe platforma lor. Unul dintre factorii majori ai creșterii social commerce este formatul video scurt, în special cel de pe TikTok.
Un raport recent realizat de 5W Public Relations a evidențiat că 28% dintre utilizatorii de pe TikTok au cumpărat ceva ce au văzut în reclame sau recomandări pe platformă.
Cu 1 miliard de utilizatori activi, platforma a efectuat recent un test de streaming live cu Walmart, unde oamenii puteau da click să cumpere orice articole menționate în timpul materialului video.
Un raport recent realizat de 5W Public Relations a evidențiat că 28% dintre utilizatorii de pe TikTok au cumpărat ceva ce au văzut în reclame sau recomandări pe platformă.
Cosmin Costea, expert in e-commerce
Două dintre provocările cheie pentru aplicațiile de eCommerce sunt coșurile abandonate și loializarea clienților. Multe afaceri au încercat să rezolve aceste două aspecte prin gamification, o tactică de marketing care crește implicarea potențialilor clienți prin încurajarea participării și oferirea recompenselor.
Metodele populare includ trivia, spin the wheel sau jocuri de tip hunting treasure precum „Whopper Detour” de la Burger King.
Clienții sau jucătorii aflați la o distanță de aproximativ 180 de metri de un McDonald’s ar putea primi un whopper la 1 cent dacă descarcă aplicația Burger King și comandă în termen de o oră. Campania a avut ca rezultat 1,5 milioane de descărcări.
Două dintre provocările cheie pentru aplicațiile de eCommerce sunt coșurile abandonate și loializarea clienților. Multe afaceri au încercat să rezolve aceste două aspecte prin gamification, o tactică de marketing care crește implicarea potențialilor clienți prin încurajarea participării și oferirea recompenselor.
Cosmin Costea, expert in e-commerce
Având în vedere ce impact au avut afacerile eCommerce în 2020, acesta este un semn foarte bun, care demonstrează cererea prezenței în canalul online a magazinelor.
Însă nu numai instalarea aplicațiilor a văzut o creștere, ci și durata de timp petrecută pe acestea. La nivel global, durata medie a sesiunilor a crescut constant, de la 10,07 minute în 2019, la 10,42 minute în 2020 și din nou la 10,56 minute în 2021.
Numărul mediu de sesiuni pe zi pentru persoanele care fac cumpărături online a scăzut ușor în 2021 comparativ cu 2020. În cazul în care numărul mediu de sesiuni în 2020 era 1,82 - 1,99 pe zi, în 2021 a ajuns la 1,59 - 1,69 pe zi.
Însă această scădere posibil să se datoreze deschiderii mai multor afaceri eCommerce la nivel global sau diversificării aplicațiilor de comerț electronic. Acum este mai rapid și mai ușor ca niciodată să realizezi navighezi într-o aplicație de mobil. Deși numărul de sesiuni per utilizator pe zi a scăzut, achizițiile în aplicație au crescut.
Este remarcabil că aplicațiile eCommerce s-au dezvoltat așa repede, în același timp îmbunătățind foarte mult experiența utilizatorului.
În privința numărului de vânzări din aplicații, veniturile au crescut semnificativ în 2021, în special în luna mai. Din luna mai, veniturile totale au scăzut lent, dar au revenit din nou în toamnă, în octombrie, noiembrie și decembrie.
Te invitam sa urmaresti podcastul pe care il vom realiza live cu Cosmin Costea in 24 martie 2022 de la ora 18:00 si unde vom aloca spatiu dedicat trendurilor in e-commerce si cum s-a schimbat comportamentul consumatoril in acest timp. Afla mai multe aici.
Având în vedere că mai mulți oameni folosesc m-commerce, putem estima că numărul de utilizatori va crește de la an la an.
Agențiile de publicitate și marketing online vor căuta în continuare oportunități să aducă noi utilizatori și să ofere experiențe plăcute, care vor duce către fidelizarea utilizatorilor. Diversificarea numărului de rețele pe care este prezentă afacerea ta este un exemplu cheie, care te va ajuta să ajungi la mai mulți oameni, potențiali clienți.
Experiența poate fi, de asemenea, adaptată și îmbunătățită ca să determine oamenii să fie mai implicați și să participe activ, lucru ce va aduce mai multe conversii în timp. Prin dezvoltarea de strategii, inclusiv gamification și chatul tip AI, utilizatorii vor fi mai atrași să deschidă o aplicație, iar experiența lor generală va fi mai satisfăcătoare și lipsită de întreruperi.
Abordarea de noi canale și platforme ca să interacționezi cu utilizatorii este esențială pentru o creștere susținută. De la social commerce, unde potențialii clienți pot ajunge la produsele tale prin link-uri pentru cumpărare, la noile oportunități de publicitate pe CTV.
Sper că ți-a plăcut această analiză bazată pe raportul de eCommerce și că ai aflat informații utile, pe care le vei folosi în avantajul tău.
Mă bucur să văd cum posibilitățile în afacerile eCommerce cresc de la an la an.
Pe lângă faptul că începem să ne adaptăm mai bine mediului online, devine din ce în ce mai ușor să ajungi la potențialii clienți.
AUTOR
Cosmin Costea
fondatorul eComMasters și expert eCommerce
Cosmin Costea a lansat primul magazin online în 2004. Si de atunci lansează și optimizez magazine online pentru companii mari și mici pentru startup-uri și pentru business-uri clasice. În lumea de business face eCommerce: business online.
Atunci când ai sau vrei să deschizi un magazin online, documentarea este esențială, iar de multe ori trebuie să citești zeci de cărți și studii de specialitate.
Cosmin a înțeles cât de mult însemnă documentarea, a fost în locul tău și a întâmpinat toate provocările tale. Tocmai de aceea a luat tot ce a învățat, din cursuri, din cărți și în special din zecile de proiecte derulate în decursul anilor de experiență si le-a concentrat pentru tine în cursurile sale scurt si la obiect.
Promisiunea lui Cosmin:
”Pot să te ajut și pe tine să îți lansezi și să îți optimizezi un business eCommerce fie că ești la început de drum fie că ai deja un business offline. Vino la cursurile mele și îți promit că vei primi claritate. Și că totul va fi concret. Te ajut să duci businessul tău online pe un alt drum, un drum pe care nu l-ai mai încercat și pe care alții deja merg, și au rezultate: clienți și vânzări online. Vreau să te ajut să îți iasă. Și să-ți iasă din prima.”
SHARE THIS
COMMENTS
Te invitam in 10 martie de la ora 10:00 la un live cu Marius Ghenea
Ce subiecte vom aborda:
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate