Cum alegi platforma de eCommerce potrivită pentru
a deschide un magazin online simplu și rapid?
Te-ai hotărât! Vrei să deschizi un magazin online. Pe măsură ce detaliile proiectului tău avansează, îți dai seama că trebuie să decizi ce soluție de eCommerce să alegi.
Nu este o alegere ușoară, mai ales că există multe opțiuni din care poți alege: platforme eCommerce SaaS (software-as-a-service) sau open-source, soluții custom, soluții de tip DIY (do-it-yourself) sau agenții de development care dezvoltă pe tehnologii variate.
Ne-am gândit să îi ajutăm pe aceia dintre voi care sunt încă indeciși și să punctăm câteva aspecte esențiale pe care trebuie să le îndeplinească platforma sau soluția pe care o vei folosi pentru magazinul tău online.
Odată ce te-ai hotărât că vrei să îți creezi un magazin online, trebuie să îți pui o întrebare foarte importantă: să alegi o soluție custom și să construiești website-ul de la 0 sau să folosești o platformă existentă. Fiecare variantă are avantajele și dezavantajele ei.
Fiecare companie este diferită. Cel mai probabil nu vei găsi o platformă care se pliază chiar perfect pe cerințele tale. Dacă vrei un site care să aibă exact specificațiile dorite și ai foarte multe solicitări, atunci cea mai potrivită soluție este cea custom.
Alegând să îți construiești magazinul de la 0, ai următoarele avantaje:
Deși aceste avantaje sunt însemnate, există și anumite probleme legate de această soluție:
2. Platformele de eCommerce
Platformele de eCommerce au devenit extrem de populare în ultimii ani deoarece prezintă numeroase beneficii pentru cei care vor să își deschidă un magazin online. Prețul avantajos, dar și faptul că nu ai nevoie de un programator full-time sau de un designer reprezintă motivele principale pentru care tot mai mulți antreprenori merg pe mâna acestei opțiuni.
Care este platforma eCommerce potrivită pentru afacerea ta?
În cazul platformelor de eCommerce ai de ales între:
Platforma eCommerce potrivită este cea care satisface nevoile actuale ale business-ului, dar se poate adapta ușor și pe viitor, odată cu creșterea afacerii.
Pe scurt ar trebui să:
Back to top
E foarte bine dacă platforma aleasă oferă și serviciile de găzduire și securitate (pentru soluțiile SaaS acestea sunt asigurate de platformă) sau de suport.
Funcționalitătile ce țin de automatizări și vânzarea multi-channel pot fi dezvoltate și pe parcurs, dar e util să știi de la început ce obiective ai să poți realiza o estimare corectă a bugetului și să-ți alegi furnizorul potrivit, care îți poate asigura aceste nevoi.
Înainte să demareze un proiect de eCommerce, fiecare antreprenor ar trebui să-și facă o listă cu funcționalități must-have, fără de care nu vede magazinul online ca fiind funcțional, și o listă cu funcționalități nice-to-have, care pot fi dezvoltate și pe parcurs.
Principalele avantaje ale unei platforme de eCommerce SaaS pentru dezvoltarea unui magazin online sunt:
Cand ne uităm la topul celor mai performante 10.000, 100.000 sau 1 milion de website-uri de eCommerce, Magento, WooCommerce și Shopify sunt pe primele 3 locuri indiferent de nișă și cel mai probabil acest clasament nu se va schimba mult în următorii ani tocmai datorită stablității, flexibilității si performanțelor acestor platforme.
Magento este recunoscută drept o tehnologie stabilă, puternică și scalabilă potrivită și pentru magazine cu volume mari. WooCommerce este o soluție optimă pentru magazinele care nu preconizează un volum mare de comenzi, trafic și nu au multe produse, dar nu este potrivită pentru business-uri mari deoarece încetinește cu cât crește baza de date (clienți, comenzi, produse). Shopify este o soluție a cărei cotă de piață crește rapid, este de tip closed-source, mai populară în America, Australia și Canada, piețe unde sunt preferate soluțiile DIY. Atât Magento, cât și WooCommerce folosesc un cod open-source, pe când Shopify este o platformă închisă, de tip closed source.
Blugento este o platformă de eCommerce de tip SaaS, construită pe fundația solidă Magento, care oferă atât flexibilitatea și avantajele unei platforme de comerț electronic de tip open-source, cât și avantajele unei soluții de tip SaaS. Asta înseamnă, ca în baza unui abonament lunar, clienții platformei beneficiază de toate funcționalitățile și serviciile necesare pentru administrarea unui magazin online de succes.
Cu siguranță nu vrei ca magazinul tău online să arate la fel ca altele. Soluția? Să găsești o platformă care să îți permită personalizarea magazinului pentru a putea oferi o experiență memorabilă vizitatorilor și clienților tăi.
Probabil pare redundant în 2019 să discuți despre optimizarea pe mobil, dar este un element atât de important pentru succesul unui magazin online, încât nu poate fi ignorat din această listă. Aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online este generat de dispozitive mobile, iar procentul achizițiilor de pe mobile vs. desktop este în creștere. De exemplu, marele jucător eMag, avea încă din 2018 peste 50% din comenzi venite de pe device-uri mobile.
O platformă ar trebui să te ajute să fii cât mai vizibil în rezultatele motoarelor de căutare. În primul rând structura și codul acesteia trebuie să fie optimizate din punct de vedere SEO, dar trebuie să îți poată oferi și posibilitatea de a face optimizări SEO on-site.
Dacă te adresezi pieței de România, atunci e important să-ți alegi o platformă care se integrează ușor cu furnizorii din ecosistemul local și are traduceri pe tot ce înseamnă interfață client.
Dacă vrei să vinzi și în afara granițelor, atunci este important să-ți alegi o platformă care se poate localiza ușor și se poate integra cu soluții și furnizori globali. De asemenea, în acest caz funcționalități precum multi-limbă, multi-valută sau chiar multi-store, pot fi un criteriu decisiv în alegerea platformei de eCommerce.
Platformele de eCommerce SaaS vin cu serviciul de găzduire inclus. Avantajele acestei soluții sunt securitatea avansată și faptul că nu trebuie să te ocupi tu de mentenanța serverelor și nici nu mai ai nevoie să contractezi un serviciu de găzduire separat. Dacă nu alegi un serviciu de tip SaaS, atunci va trebui să găsești un furnizor pentru partea de hosting.
Pentru a-ți menține site-ul în pas cu dezvoltarea companiei, nu îți trebuie doar spațiu pe server. Cel mai important factor este infrastructura magazinului. Atunci când îți alegi platforma, indiferent de pachetul pe care îl alegi, asigură-te că este loc de creștere. Altfel, există posibilitatea să fii nevoit să migrezi spre altă platformă pentru a acomoda lista tot mai mare de produse, clienți sau funcționalități de care ai nevoie.
Piața eCommerce se schimbă în timp, apar noi tehnologii și metode îmbunătățite de a vinde. Asta înseamnă că, din timp în timp, magazinul va avea nevoie de funcționalități noi. Nu este garantat ca platforma să îți pună la dispoziție aceste funcționalități. De aceea platformele care au la baza un cod open source au un avantaj din acest punct de vedere.
Cea mai simplă și rapidă modalitate prin care poți face lucrul acesta este să mergi pe mâna unei platforme eCommerce de tip SaaS. Blugento este o astfel de soluție, pe bază de abonament, care are la bază tehnologia Magento și care oferă toate funcționalitățile de care are nevoie un magazin online performant.
Fie că ai un business consacrat sau unul la început de drum, Blugento îți oferă o platformă de eCommerce puternică pentru realizarea și administrarea magazinului tău online. Prin aceasta, antreprenorii accesează, într-un singur loc, pe lângă soluția tehnică și servicii precum: design și configurarea tehnică a magazinului online, suport și mentenanță, găzduire în Cloud, securitate & back-up-uri automate, consultanță & training și au un specialist tehnic dedicat pe proiectul lor.
SHARE THIS
COMMENTS
Articol scris de Oana Chiriac
Oana Chiriac este Marketing Manager Blugento și activează în zona de eCommerce și marketing digital de peste 8 ani. În prezent, oferă și consultanță pentru magazinele online în vederea optimizării UX și a ratei de conversie.
oana@blugento.ro
Oana Chiriac
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate