Comunicarea - Competența fundamentală a unui leader
Managerii de la diferite niveluri ale organizației se confruntă cu diverse provocări. Însă, chiar dacă abia ați preluat o funcție de conducere, sunteți director executiv sau undeva între ele, principala abilitate de leadership pe care trebuie să o stăpâniți este COMUNICAREA. Este acea competență de bază, pe care să o dezvoltați fără întrerupere, indiferent de rolul pe care îl aveți acum, cel spre care aspirați sau de industria în care activați. În plus, felul în care aborați Comunicarea și ceea ce este necesar să puneți în valoare se va schimba pe măsură ce evoluați în organizație și va trebui să faceți față unor provocări mai complexe: construirea încrederii, transmiterea viziunii și atragerea talentelor alături de voi.
Comunicarea eficientă și conducerea eficientă sunt strâns legate între ele. Liderii trebuie să fie comunicatori calificați în toate relațiile pe care le au in interiorul companiei, cu comunități și grupuri și, uneori, la scară globală.
Gândiți cu claritate, fiți capabili să exprimați idei și să împărtășiți informații cu diverse audiențe. Învățați să gestionați fluxurile rapide de informații din cadrul organizației și din rândul clienților, a partenerilor și a altor factori de influență.
3 Repere
1. Autenticitatea contează. Enorm! Fiți sincer și original! Găsiți-vă vocea proprie și renunțați la limbajul corporatist sau al unei persoane care nu sunteți. Fiți voi înșivă și spuneți și celorlalți ce prețuiți într-o relație. Oamenii vor să-l cunoască pe liderul real. Oamenii vor un lider pe care să-l respecte. Oamenii urmează autenticitatea. Nu vă deghizați în altcineva, pentru că oamenii nu vor urma niciodată un fals.
2. Vizibilitatea este o formă de comunicare. Dacă doriți să fiți perceput ca un bun comunicator, fiți vizibil, nu cunoscut doar prin e-mailurile oficiale. Fiți prezent cât de des posibil. Oamenii vor să vă vadă și să simtă cine sunteți. Găsiți modalități de a interacționa cu toate grupurile interesate.
3. Ascultarea activă este o abilitate puternică. Comunicatorii buni sunt și buni ascultători. Când ascultați activ, arătați implicare și interes și, astfel, veți obține o înțelegere clară a perspectivelor și cunoștințelor altora. Ascultarea construiește încrederea, respectul și deschiderea. Adresați întrebări care îi încurajează pe ceilalți să spună ceea ce cred și simt cu adevărat. Și antrenați-vă să acordați atenție atât la ceea ce oamenii spun, cât și la lucrurile nespuse.
1. Spuneți ce aveți în minte prin intermediul poveștilor (storytelling). Când spuneți o poveste bună, dați viață unei viziuni, unui scop și, în plus, este o modalitate eficientă de a le reaminti celorlalți obiectivele sau viziunea pe care o împărtășiți. Doar așa construiți încredere și surprindeți inimile și mințile celor cărora vă adresați. În plus, pentru oameni este mai ușor să rețină o poveste decât o declarație seacă de viziune, un document strategic stufos sau planul unui proiect exprimat în limbaj de lemn.
2. Simplificați. Pur și simplu spuneți ce gândiți și fiți direct. Nu vă ascundeți în spatele complexității sau într-o gramadă de informații. Comunicarea simplă și onestă este comunicare inteligentă. Cu alte cuvinte, acordați importanță limbajului verbal!
3. Aveți grijă la disonanța cognitivă. Dacă ceilalți aud un lucru și văd altul, credibilitatea voastră este ruinată. Oamenii vor să aibă încredere iar comportamentul și acțiunile voastre spun mai multe decât credeți. Comuncați ferm mesajele, chiar și când nu rostiți vreun cuvânt. Cu alte cuvinte, stăpâniți limbajul non-verbal!
4. Aveți grijă cum spuneți. Ce cuvinte folosiți, cum le rostiți și cum puneți în valoare, pentru a da greutate mesajului pe care vreți să-l transmiteți. Cu alte cuvinte, stăpâniți limbajul paraverbal!
5. Comunicați neîncetat. Comunicați informații, gânduri și idei în mod clar, concis, coerent, consecvent, corect, credibil. Sunt cei 6C ai Comunicării. Păstrați procesele deschise și transparente și găsiți modalități de a contribui la fluidizarea căilor de comunicare pentru echipa sau organizația dvs. Cu alte cuvinte, acordați importanță audienței!
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate