Retentia angajatilor intr-o companie romaneasca de IT.
Care sunt punctele cheie? Ce beneficii cauta acum angajatii?
Cătălin Vasile, Chief of Sales & Marketing la mindit.io, a fost prezent anul acesta în cadrul ediției aniversare de 12 ani de Business Days și ne-a vorbit în cadrul a două sesiuni despre „Atragerea și retenția talentelor” și „What's next: relații cu clienții”, din prisma experienței sale îndelungate în vânzări și relații cu clienții.
Cătălin Vasile a împărtășit câteva dintre practicile de succes pe care le-a implementat pentru a aduce valoare echipelor de vânzări, generând un puternic diferențiator pentru organizații și asigurând astfel sustenabilitatea pe termen lung.
“In panelul cu tema „Atragerea și retenția oamenilor” s-a discutat despre cum o cultura organizationala sanatoasa asigura stabilitate si faciliteaza atragerea de noi talente – in 2022 peste 70% din cei 100 de noi colegi au fost recomandati de oamenii din organizatie. Iar pentru a construi o cultura sanatoasa, focusul este pe redefinirea periodica a valorilor organizatiei si tranducerea acestor valori in comportamente specifice care trebuie dezvoltate sau incurajate la orice nivel,” a declarat Cătălin Vasile.
Back to top
Formează o echipă din care oamenii își doresc să facă parte
Când spunem a forma o echipă din care oamenii își doresc să facă parte, ne referim la a te concentra foarte mult pe persoană, încă din fazele incipiente ale recrutării.
Odată ce un candidat are toate competențele necesare pentru a îndeplini un rol din cadrul unei organizațîi și aderă la valorile și cultura organizațională care ii sunt prezentate la interviu, nu rămâne decât ca această persoană să fie integrată în proiectul potrivit.
De aici încolo, povestea aproape că se scrie singură. Dacă noul venit în echipă este bine primit de care colegi, într-un mediu în care i se oferă tot suportul și resursele necesare pentru a învăța și a se dezvolta atât profesional, cât și personal, acea persoană cu siguranță își va recomanda și alte cunoștințe și prieteni să vină în cadrul companiei.
Întreabă. Ascultă. Analizează. Implementează.
Feedbackul nu mai este de foarte mult timp un “buzz word” pe care angajatorii îl aruncă în stânga și-n dreapta, fără a ține însă cont de cerințele și nemulțumirile angajaților. Cel puțin nu în companiile care promovează și implementează o cultură organizațională sănătoasă, bazată pe respect reciproc.
Pentru a fi mereu la curent cu ceea ce își doresc angajații tăi, aceștia trebuie întrebați în mod constant despre ceea ce-și doresc, ce obiective au, ce ar îmbunătăți ei la companie și ce beneficii le-ar plăcea să regăsească în cadrul organziației din care fac parte.
Dar a fi întrebați nu mai este de ajuns în 2023. Angajații trebuie ascultați, iar răspunsurile și cererile lor trebuie analizate în detaliu pentru a te asigura că poți indeplini cât mai multe dintre lucrurile pe care ei le cer sau pentru a rezolva cât mai multe dintre problemele pe care ei le reclamă, fără a te abate de la valorile și cultură organizațională a companiei.
Odată ce analiza a fost făcută, punctele care pot fi aplicate și cele care nu pot fi luate în calcul trebuie explicate într-un mod clar și transparent, pentru a le arată angajaților că cererile lor nu ajung într-un spam folder sau într-un teanc de hârtii care nu vor fi citite niciodată.
Back to top
Lucia Stoicescu, CEO mindit.io
Oferă beneficii unice, în ton cu valorile și cultura organizațională pe care le are compania
O să începem prin a spune că fructele la birou și cafeaua nu mai sunt considerate beneficii. Cel puțin nu într-o companie de IT care își propune să aibă creșteri organice în ceea ce privește numărul angajaților.
În 2022, mindit.io a câștigat locul I la Employer Branding Awards pentru Best Benefits Strategy, datorită beneficiilor unice pe care le oferă compania, cum ar fi minditNomad.
Prin acest beneficiu, orice angajat mindit.io poate lucra de oriunde din lume sau să-și facă vacanțele alături de prieteni și familie, în oricare dintre casele minditNomad aflate în București, Cluj, Iași, Sibiu, Constanța sau Comarnic.
mindit.io este o companie românească specializată în dezvoltare de software, care în prezent numără peste 250 de specialiști în IT. Cu birouri în București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și un birou în Zug, Elveția, compania fondată de Irina Arsene în anul 2015, a ajuns să se specializeze într-o gamă variată de industrii, cum ar fi retail, fintech & wealth management, healthcare, banking și foodtech.
mindit.io a înregistrat o creștere de 40%, de la an la an în ceea ce privește cifra de afaceri, creștere ce s-a menținut și pe anul 2022. În prezent, specialiștii mindit.io au un grad ridicat de expertiză în peste 50 dintre cele mai moderne și cele mai populare tehnologii din lume, în zonele de Backend Development, Frontend Development, Enterprise Integration (IBM, Tibco), Business Intelligence (Microsoft şi alte tehnologii), Relational Databases, Cloud, Container Orchestration, NoSQL şi Mobile Development.
80% din activitatea companiei este concentrată în zona de servicii software customizate pentru pieţele externe, din zona DACH (Germania, Austria și Elveția).
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate