În ultimii ani am trecut prin schimbări fundamentale în ceea ce privește mediul de business, modul în care ne raportăm față de muncă și relațiile profesionale în general. Dacă am învățat ceva în această perioadă, acel lucru a fost faptul că testul aptitudinilor unui specialist în marketing se poate rezuma la adaptabilitatea la schimbare. Conform ultimelor date din The State of Inbound Marketing Report oferit de HubSpot, 80% dintre specialiști în marketing spun că industria lor s-a schimbat mai mult în ultimii trei ani decât în ultimii 50. Iar acest lucru nu ar trebui să ne mire, având în vedere modificările pe care le-a adus pandemia pe piața muncii, inflația, recesiunea globală care se profilează și noile trenduri digitale care au remodelat compartamentul consumatorului, chiar și în sectorul B2B.
Dobândirea eficienței în business va fi nevoia principală în sectorul tehnologic în următorii ani, iar acum cel mai bun moment pentru a te asigura că strategia ta de marketing este optimizată la maximum. Dacă tacticile pe care le folosești pentru a atrage clienți și a-ți gestiona procesele de vânzări și marketing nu ți-au adus rezultatul scontat în 2022, iată tendințele cărora ar trebui să le acorzi atenție pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing în anul următor.
Modul în care ne spunem povestea în social media poate garanta succesul strategiei de marketing. Pare greu de crezut, dar se întâmplă: tot mai multe dintre companiile B2B aleg să integreze umorul și oferirea de valoare prin experiențe autentice în strategiile lor de storytelling din mediul online pentru a fi cool pe Linkedin. Dacă autenticitatea a ajutat companiile B2B să-și prezinte angajații în diverse strategii de employer branding sau să atragă clienți printr-o nouă abordare de business, real-time marketingul le-a dat oportunitatea să dezvolte comunitatea cu ajutorul umorului strâns legat de evenimente externe de actualitate. În 2023, ne așteptăm să vedem un limbaj de business mai relaxat, care să nu denote doar expertiză și seriozitate, dar și un simț al umorului adaptat pe nișele de business.
Back to top
Account Based Marketingul - sau ABM pe scurt - este o strategie de marketing populară în rândul afacerilor B2B și care s-a dezvoltat destul de mult în ultimii 5 ani. ABM-ul se concentrează pe targetarea unor conturi specifice și trimiterea de mesaje personalizate pentru a genera vânzări. Cu toate acestea, fiind o practică de marketing care a apărut recent în mediul de business, are loc de îmbunătățiri. Specialiștii în marketing trebuie să își dea seama când o strategie de tip ABM se pretează businessului și când nu. Nu orice organizație este suficient de matură pentru această strategie, iar în unele cazuri este mult mai profitabilă abordarea unui segment mai mare de prospecți cu mesaje mai generale.
Odată ce eforturile de automatizare a departamentelor de vânzări și marketing sunt combinate prin utilizarea aceluiași software, alinierea obiectivelor este mult mai ușoară. Timpul pe care-l salvează automatizarea proceselor poate fi investit în personalizarea mesajelor, analiza datelor sau evaluarea practicilor actuale de lead scoring pentru a îmbunătăți funnel-urile de vânzări și marketing. Conform unui studiu efectuat de SalesForce, 73% dintre liderii IT spun că datorită automatizării angajați pot să economisească între 10-50% din timpul petrecut anterior cu sarcini manuale.
Back to top
Cum arată practicile de mai sus în practică?
Atunci când decizi să-ți îmbunătățești procesele, trebuie să te aștepți la multă muncă, dar și rezultatele vor fi pe măsură. Acesta este cazul unei companii care oferă businessurilor din România servicii SaaS în domeniul resurselor umane. În 2021, compania a decis să-și integreze procesele de marketing și vânzări în HubSpot și să-și schimbe limbajul de business într-unul mai prietenos pentru a-și crește numărul de participanți la webinariile lunare.
Un an mai târziu, optimizarea proceselor în HubSpot prin automatizarea și implementarea unui flux de lucru bine definit a ajutat echipa de vânzări să economisească, în medie, 40 de ore de muncă lunar. Strategia îmbunătățită de comunicare și promovare a webinariilor a generat o creștere de peste 1200% a numărului de participanți.
Dacă încă cauți o modalitate prin care să îți îmbunătăți practicile de marketing pentru afacerea ta business-to-business, partenerii noștri de la NNC Services te pot ajuta! NNC Services este lider în marketing B2B pentru companiile din industria IT&C, iar echipa este specializată în servicii de automatizare prin HubSpot. Dacă procesele tale de marketing și sales au nevoie de puțină integrare și automatizare pentru a-ți genera mai mult profit, NNC Services oferă comunității BusinessDays 10% reducere la strategia de marketing și un audit în HubSpot gratuit (dacă compania ta folosește deja HubSpot) SAU o ședință de consultanță dedicată automatizării proceselor actuale (dacă compania ta nu folosește HubSpot). Programează aici o discuție pentru a afla mai multe.
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate