Managerii iau decizii care impactează organizația
Problema este una deci de adaptare și s-a accentuat în ultimii ani – în care viteza cu care se schimbă lucrurile și globalizarea au pus și mai mare presiune pe companii și pe societate în general. Ceva ce se întâmplă astăzi într-un colț îndepărtat de lume poate avea aproape instantaneu efect la nivel global. Nu mai suntem deci responsabili doar de mediul ”controlabil” din imediata noastră apropiere, trebuie să putem reacționa la evenimente care sunt mult în afara controlului nostru. Și cui, mai mult decât oricui, îi revine această sarcină? Evident Managerului-Lider, ca reprezentant al autorității în companie și responsabil desemnat cu deciziile importante. Chiar și atunci când soluția este una colectivă și vine prin consultarea grupului, este firesc ca cineva anume să tragă linie și să ia deciziile corecte dintre alternativele disponibile.
Iată de ce, rolul Managerului este și devine tot mai important, direct proporțional cu autoritatea cu care a fost investit/ă și cu nivelul de complexitate la care trebuie să facă față organizația. Și atunci, să ne gândim: cât valorează (sau cât costă) deciziile bune (sau mai puțin bune) ale Managerului? Răspunsul este simplu și îl vedem în viața de zi cu zi în jurul nostru: deciziile bune pot valora miliarde, deciziile mai puțin bune pot însemna falimentul companiei, imediat, sau în timp, prin erodare într-o piață competitivă care nu știe să meargă decât înainte.