Disrupția a fost un cuvânt la modă de mulți ani. Acesta este aruncat cu ușurință în multe sectoare, mai ales când a apărut COVID-19 și a "perturbat" lumea afacerilor (PwC, 2020). Astfel, mulți au crezut că acest cuvânt este diluat (Velocity Global, 2019). S-ar putea să aibă dreptate, mai ales atunci când au inventat termenul.
În intenția inițială a autorilor săi, o perturbare are loc doar atunci când un produs sau un serviciu prinde rădăcini în aplicații simple (Clayton Christensen) la baza unei piețe. Apoi, urcă pe această piață și, în cele din urmă, dislocă întreprinderi concurente mai bine stabilite. De asemenea, inovațiile sunt disruptive doar atunci când permit accesul unei întregi populații noi de consumatori din partea de jos a pieței la produse sau servicii care le erau inaccesibile înainte. Astfel, inovațiile disruptive democratizează bunurile, serviciile și beneficiile care le însoțesc.
Astfel, în secțiunea anterioară, tehnologii precum Uber și Airbnb pot fi considerate tehnologii disruptive. La fel și SaaS, care permite munca la distanță, globalismul și nomadismul digital. De asemenea, putem considera comerțul social ca fiind o tehnologie disruptivă. Acesta permite clienților să ocolească piețele electronice tradiționale dominate de comercianții cu amănuntul online cu bugete mari.
Cu toate acestea, atât noii antreprenori, cât și întreprinderile consacrate sunt conștienți de aceste tehnologii perturbatoare. Până la urmă, ele au fost democratizate. Astfel, aceste tehnologii reprezintă noi oportunități și amenințări pentru ambele tabere, deoarece ambele tabere au șansa de a le utiliza.
O amenințare la adresa antreprenorilor mai consacrați este faptul că a scăzut costul de intrare pe piețele lor. Gândiți-vă la furnizorii Airbnb care acaparează bucăți din veniturile hotelurilor. De fapt, Airbnb a învins Hilton (Vox, 2019) și este considerat în prezent cel mai valoros brand de turism și agrement (Brand Finance, 2020).
Aceste tehnologii reprezintă, de asemenea, o amenințare pentru noii antreprenori. Acest lucru se datorează faptului că și întreprinderile mai bine stabilite pot profita de aceste tehnologii disruptive. Acestea pot profita de tehnologiile de lucru la distanță și de planurile de abonament digital. Procedând astfel, ele eliberează resurse pe care le pot investi în alte activități de brand.
Back to top
Salvarea este poetică, pentru că este creativă: deșeurile nu sunt poetice, pentru că sunt distructive.
Gilbert Keith Chesterton
Astfel, întreprinderile mai bine stabilite pot obține și mai multe avantaje competitive față de noii antreprenori. Ei trebuie doar să le caute în locurile potrivite. Și, multe dintre aceste locuri se află în platforme SaaS disruptive pe care antreprenorii mai mici le folosesc și pentru afaceri și asistență online.
Principalele concluzii privind adoptarea tehnologiei disruptive:
Tehnologiile disruptive încep de la baza unei piețe. Aceste produse avansează neîncetat în sus, oferind mai ușor produse altădată inaccesibile. Astfel, ele perturbă furnizorii consacrați.
Noii antreprenori pot folosi tehnologiile perturbatoare pentru a lua cote de piață de la concurenții mai bine stabiliți. Cu toate acestea, firmele mai bine stabilite pot utiliza aceleași tehnologii pentru a elibera resurse și a împiedica intrarea pe piață a noilor concurenți. Doi pot juca acest joc.
Platforma de learning experience dedicată secțiunii de Antreprenori vs Investitori
Acest portal este gândit special pentru cei care doresc să își ducă business-ul la următorul nivel prin atragerea de investiții și investitori dr top. Iată ce vei găsi în acest portal:
Ce trebuie să faci pentru a obține o finanțare și cum să îți faci mai atractivă afacerea pentru investitori. Vei înțelege cum evaluează afacerea ta finanțatorii și care sunt indicatorii principali pe care îi evaluează.
Top business angels pe fiecare industrie activă, fonduri de investiții, cele mai importante programe de finanțare și oferta operațională a principalelor bănci din România.
Vei descoperi instrumente care te vor ajuta să-ți îmbunătățești eficienta în gestionarea resurselor financiare și în accesarea cu succes a finanțărilor necesare pentru nevoile tale curente, cât și pentru planurile tale de dezvoltare viitoare.
Articolul anterior:
Creșterea continuă a afacerilor bazate pe abonamente
Potrivit unui raport recent, piața globală de abonamente și facturare va valora 11,1 miliarde de dolari până în 2027, crescând cu o rată de creștere anuală de 14,4%, de la 3 miliarde de dolari în 2020. Acest lucru se datorează a doi factori principali - creșterea numărului de abonați la mărcile existente și creșterea noilor modele bazate pe abonamente.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras ac tristique odio. Vestibulum id fermentum tortor, vitae vulputate erat. Sed in mattis velit. Praesent sodales sapien in iaculis malesuada. Sed pellentesque lacus justo, at suscipit urna ornare a. Pellentesque id consectetur odio. Aenean feugiat urna congue lectus hendrerit finibus. Nunc porttitor libero eros, et luctus sem suscipit in. Integer elementum lacus sed vehicula sagittis. Fusce ultrices quam vel commodo pretium. Sed cursus turpis id pellentesque feugiat. Suspendisse potenti.
Articolul următor:
Importanța crescândă a responsabilității sociale
Mulți abordează eforturile de responsabilitate socială a întreprinderilor (CSR) ca pe un alt tip de cascadorie de PR. Unele companii au aceste departamente doar pentru a păstra aparențele. Cu toate acestea, în era social media, acest lucru s-a schimbat. Oamenii au tendința de a găsi și de a împărtăși informații într-o clipă. Prin urmare, lipsa de sinceritate este ușor de detectat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras ac tristique odio. Vestibulum id fermentum tortor, vitae vulputate erat. Sed in mattis velit. Praesent sodales sapien in iaculis malesuada. Sed pellentesque lacus justo, at suscipit urna ornare a. Pellentesque id consectetur odio. Aenean feugiat urna congue lectus hendrerit finibus. Nunc porttitor libero eros, et luctus sem suscipit in. Integer elementum lacus sed vehicula sagittis. Fusce ultrices quam vel commodo pretium. Sed cursus turpis id pellentesque feugiat. Suspendisse potenti.
Afacerile de la domiciliu
Afaceri globalizate
Comerțul Mobil
Comerțul social
Economia de tip Gig
Piețe din ce în ce mai de nișă
Creșterea continuă a afacerilor bazate pe abonamente
Adoptarea tehnologiilor perturbatoare
Importanța crescândă a responsabilității sociale
Diversitatea în creștere
O educație mai specializată în domeniul afacerilor
Antreprenori mai tineri
Afacerile mobile se vor adapta și vor evolua
Mai multe ținute media pe internet
Magazinele specializate hiperlocale
Afacerile ecologice
16 Tendințe în materie de antreprenoriat pentru 2022/2023: Noi previziuni și o privire în ceea ce ne așteaptă
SHARE THIS
COMMENTS
Copyright © 2024 Business Days. Toate drepturile rezervate