Cât ar costa un sistem nou?
Sunteți neliniștit de costul potențial al trecerii la un nou sistem ERP? Acest lucru este de înțeles. Un nou sistem ERP este probabil una dintre cele mai mari cheltuieli pentru echipamente neproductive pe care o companie le va face într-un anumit an. Cu toate acestea, atunci când este privit în contextul beneficiilor disponibile și în comparație cu suma cheltuită în prezent pentru întreținerea sistemului actual, cele mai multe companii consideră că acest cost este pe deplin rezonabil și justificabil. Nu uitați să vă gândiți în termeni de costuri ale ciclului de viață - costul total pe o perioadă de timp, cum ar fi cinci sau șapte ani.
Atunci când analizați costul achiziționării și implementării unui sistem de înlocuire, fiți conștienți de faptul că costurile hardware și ale licențelor software reprezintă doar o parte din ecuație. Ar trebui să includeți, de asemenea, următoarele în evaluarea dumneavoastră:
- Rețeaua și dispozitivele periferice, cum ar fi scanerele de coduri de bare, stațiile de intrare la distanță, dispozitivele mobile și software-ul client, plus asistența.
- Conversia datelor și introducerea datelor în noul sistem, precum și asigurarea arhivării și a accesului la înregistrările istorice.
- Pregătirea în caz de dezastru, inclusiv sisteme de rezervă sau de basculare, resurse de recuperare a datelor, conectivitate redundantă și comunicații.
- Educație și formare pentru echipa de implementare a ERP și pentru toți viitorii utilizatori. (Acest lucru este extrem de important. Nu vă zgârciți aici).
- Dezvoltarea și documentarea noilor fluxuri de lucru.
- Asistență la implementare. Probabil că un anumit nivel de asistență va fi inclus în pachet de la furnizorul principal al sistemului, dar este posibil să doriți să contractați asistență suplimentară din partea furnizorului (furnizorilor), a consultanților externi, a firmei dumneavoastră de contabilitate sau a altor persoane pentru unele sau toate elementele enumerate mai sus.
- Sarcina suplimentară asupra angajaților dumneavoastră în timpul implementării sub formă de ore suplimentare, angajarea de angajați temporari care să vă ajute la îndeplinirea sarcinilor obișnuite, astfel încât aceștia să aibă timp să lucreze la implementare, sau bonusuri și alte stimulente pentru a-i menține pe lucrători motivați.
Fiți conștienți de faptul că structura de costuri pentru sistemele SaaS bazate pe cloud este destul de diferită de abordarea tradițională de tip "buy-and-implement", on-premise. În cazul SaaS, costurile inițiale pentru hardware sunt mici sau inexistente, deoarece este vorba, în esență, de un abonament. Dar un contract SaaS include, de obicei, și o mare parte din costurile de întreținere și asistență, astfel încât costurile IT interne curente vor fi mult reduse. Cele mai multe companii constată că, în cazul SaaS, costul total pe o perioadă de cinci până la șapte ani va fi probabil mai mic decât costul total de achiziție și asistență internă.
În timp ce evaluați decizia de a vă păstra sistemul existent sau de a căuta un înlocuitor, luați în considerare compromisurile. Cu o nouă soluție ERP, veți obține o interfață de utilizator modernă, caracteristici și funcții suplimentare și vă veți spori avantajul competitiv, în timp ce dacă vă păstrați sistemul existent, vă limitați capacitatea de a rămâne agili, productivi și competitivi. Deși nu căutați în primul rând economii de costuri, poveștile moderne de succes ERP demonstrează că beneficiile trecerii la un nou sistem sunt adesea mai puțin costisitoare și depășesc cheltuielile de implementare a unui upgrade.